måndag 29 november 2010

Syateljé Salomon, tjuvkik vår 2011

Syateljé Salomon har öppnat i kuskbostaden!Nu har vi fått en skräddare på bruket! Åsa Salomonsson (som emellanåt hjälpt mig i butiken) flyttade in i kuskbostaden med symaskiner & ångstrykjärn m. m precis lagom till julmarknaden som gick av stapeln i helgen. Du kanske var här och träffade henne då? Om inte kan du klicka på länken nedan så kommer du till ett inslag som TV4 Västerbotten gjorde om Åsa måndag 22 november. Inslaget om Åsa börjar 2 min 31 sek in i nyhetsprogrammet, mycket sevärt!!!

Åsa ändrar, lagar & syr upp nytt efter dina mått!Syateljé Salomon har öppet lördag 4 & 11 december kl 11-14. Fr.o.m 14 dec är öppettiderna tis-fre 11-15. Du kan även hitta personliga presenter och julklappar hos Åsa.

Tjuvkik på garn 2011Från småföretagande kvinnor i Indien kommer det läckra garnet till mössan på bilden ovan. Förhoppningsvis får jag hem dessa garner framåt februari 2011. Jag meddelar direkt leveransen har kommit - dom indiska garnerna jag beställt är verkligen speciella, de syns, kan man säga!

3 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna vikariera dig, men har typiskt nog jobb i morgon eftermiddag ...

    De indiska garnerna verkar fräcka.
    Vi har pratat om att fara ut till er igen, men risken är att det blir på nästa året.

    Hare bra på utvecklingseftermiddagen.

    SvaraRadera
  2. StickFia, hade ju varit fint om du kunnat "vicka", kanske det passar någon annan gång! 9 dec är nästa stickkafé, det vore ju trevligt att få se er här igen detta år, nästa år känns så långt bort, men vi får väl se fram emot att ni kommer då om inte annat!

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket för den utbytta stickan.
    Nu kan jag sticka småsockar i mängder...
    /Carina Holton

    SvaraRadera