måndag 30 augusti 2010

Premiärtåg och lagerrea

Kunglig invigning av Nordmaling ResecentrumIngen i hela Sverige kan ha missat att Botniabanan mellan Ö-vik och Umeå nu är invigd med pompa och ståt! Själv hann jag inte se konungen och andra ädlingar som kom med premiärtåget eftersom jag jobbade i butiken till drygt klockan 15 denna för Nordmaling så festliga dag. Efter stängning skyndade jag mig så fort jag kunde till Resecentrum där jag hann vara med om de sista tonerna från scenen. Feststämningen låg fortfarande i luften i alla fall tyckte jag.
Fint ordnat var det med storbildsskärm så att alla kunde se.
Och tänk! När jag började gå över viadukten för att bege mig hemåt - då kom minsann ett tåg! Inte det snygga premiärtåget, men ett tåg i alla fall (undrar om det var "backup-tåget" jag hört talas om?).
Lagerrea, fynda tyger och garner!Tygrullar med sänkt pris, 25-50%
Under den gångna veckan har jag påbörjat en lagerrensning för att göra plats för höstens nyheter. Under hela september finns det goda möjligheter att göra fynd!
Garn och "lantlivsromantik" med reapriserNyheter packas upp hela tiden!
Här är lite nyheter från Ullcentrum Öland, 1-trådig ull i härliga färgställningar. Snyggt till bl.a. "spindelvävsschalar" (jag har beskrivning som du får på köpet).

Jag tror jag bör utfärda en viss varning som gäller under minst den kommande veckan - framkomligheten i butiken är inte på topp, det kommer mycket varor just nu och kartonger står lite här och där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar