tisdag 15 februari 2011

Nya babyhäften från Sandnes Garn, tovat i Fritidsgarn, sjalkrage i Love M&K

Nya babyhäften från Sandnes Garn!Från Sandnes Garn kommer två nya babyhäften fyllda av beskrivningar på söta plagg och filtar av olika slag. De garnkvalitéer som används är bl.a Mandarin Petit (bomull), MiniDuett (en skön blandning av bomull/ull) och Lanett (mjuk merinoull). Lanett är en ny kvalité i min butik, jag har sedan tidigare Gjestals Babyull, men tänkte att tiden var mogen att prova Lanett också eftersom jag har de flesta andra av Sandnes Garns olika kvalitéer. Första sändningen Lanett är på väg, det skall bli jättespännande att prova detta garn! Välkommen in och bläddra i de nya mönsterhäftena! (Just nu finns reklambroschyrer hemma av dessa häften så du kan ta med dig ett exemplar och titta på hemma i lugn och ro.)

Härliga färger i Sandnes FritidsgarnVärmande sittunderlag kan man sticka av Sandnes Fritidsgarn. Underlagen är tovade i tvättmaskin och har blivit härligt tjocka, perfekt att lägga på ett bilsäte eller kanske på en sparkstötting om man vill sitta ned och njuta en stund av vårvinterns sköna solstrålar. Sirpa, som drive Kafe Anno 1762 här på Olofsfors bruk, har stickat både den rosa och den grå sittdynan (tack för att jag får låna dem!) och har dessutom en turkos variant på gång.
- Häromveckan fick jag en ny leverans av Fritidsgarn, så det finns massor av färger att välja mellan!

Varm sjal i Marks & Kattens LoveKyligt är det just nu i Norrland, och jag skulle tro i resten av Sverige också. Här i Nordmalingstrakten har vi haft några dagar med temperaturer mellan minus 20-25 grader. När jag kom till butiken i förmiddags kändes det rätt svalt inomhus också, så jag plockade av provdockan Love-sjalen och la den på mina axlar istället. Tänk ändå hur gott ull värmer! En sjal över axlarna är räddningen när det känns "hurvigt"! Garnet Love från M& K är extra varmt att ha på sig, nästan som ett fårskinn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar