söndag 26 december 2010

Mellandagsrea jultextilier!

Rea på all jultextil 28 dec - 8 jan!På tisdag 28 dec börjar mellandagsrean på jultexilier (kuddar, gardinlängder, kappor, metervaror mm). Prissänkningen är 25 - 50 % på ordinarie priser. Följande tider har jag öppet i mellandagarna:

Obs - öppettiderna är kl 11-15 under dessa dagar.

Tis 28/12
Ons 29/12
Tis 4/1
Fre 7/1
Lör 8/1

"Franskt jultyg" (eller "vintertryck")Så här fint kan man göra en inramning om man har lite gråvirke liggande i snickeboa. Min händige granne Lennart gjorde en stilenlig ram till skidmotivet som finns på tyget "vintertryck" (som jag även kallat för "franskt jultyg" i blogginlägg en bit ned). Tygets ordinarie pris är 350:-/m à 140 cm bred. (Finns som 280 cm bredd också till dubbla priset). En mönsterrapport är 0,63 m, då får man med alla motiv, vintergran med snögubbe, snöskor, kälke och träskidor.

Fleecetröja årets julklapp!Ett av paketen från tomteverkstan innehöll en tröja i tunn funktionsfleece. För mottagaren, min make, var det en déja-vu upplevelse, tröjan hade han redan fått i en för stor storlek till födelsedagen för två veckor sedan (en tröja som nu håller en annan ägare varm!). Tröjan är sydd efter ett mönster från Kwik Sew där jag följt den noggranna instruktionen punkt för punkt. Kwik Sew-mönster har alltid mycket bra instruktioner med tydliga bilder för i stort sett varje detalj i sömnaden. Man tänker inte ens på att texten är på engelska! (Svensk ordnyckel finns att få med sytermer översatta).

Janomes nya webbsidaBilden: Janome Easy Jeans, en stark och enkel basmaskin!

Apropå sömnad, om du har tid under helgerna, ta en titt på Janomes nya hemsida! Nu går det bra att köpa symaskiner direkt från Janomes webb, men du knyts till en återförsäljare (t.ex. Olofsfors Garn & Tyg, om du väljer det) för att ha möjlighet att få kontakt med en butik i din närhet som tar ansvar för dina frågor m.m. som gäller ditt symaskinsinköp. Webbsidan är som sagt alldeles ny, alla återförsäljare har nog inte ännu hunnit blir registrerade på den. Själv skall jag i dagarna skicka in mina uppgifter så att jag också kommer att synas på Janomes webbsida för e-handel. Självklart kan du fortfarande köpa Janomes symaskiner direkt i butiken - kom gärna in och prata symaskiner med mig!

Välkommen till mellandagsrean!

God fortsättning på julhelgen och Gott Nytt år!

1 kommentar: